Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Babetta története 1.rész: 1928-ba, amikor egy (valószínűleg Georg vagy szlovákul Juraj - S.M.) Roth nevű szlovák mérnök, aki márrendelkezett egy lőszergyárral Bratislavában, csatlakozott a CZ hadigyárhoz Brnoban és megalapította a későbbi lőszergyárat egy észak-szlovákiai település Považská Bystrica mellett Ceske Municne a Korodelne Zavody Brno, 2. üzem néven. A II. világháború után 1948-ban a gyár új nevet kapott. Egy nevet, melyet a mai napig visel – „Považské Strojárne”, az alábbiakban PS rövidítéssel fogjuk jelölni. (Považské nevet a városról, és a Strojárne nevet a gépgyártásról kapta.) A háború után a fegyvergyártás mértéke visszazuhant és a PS más alternatívát keresett a gyártás terén, így végül motorkerékpár gyártásba fogott. Jól tudjuk, nem csak ez a gyár tért át haditermelésről motorkerékpár gyártásra; a JAWA annak idején épp ezt tette és éppen a JAWA-val kezdett együttműködni a PS. Ebből az együttműködésből egy érdekes motorkerékpár született, a Manet 90; egy motorkerékpár egyhengeres, ikerdugattyús motorral. Ezután 1955-ben jött a Pionyr 50 háromsebességes váltóval szerelve, majd nemsokára követte a Pionyr 550, 555, JAWA 20 és 21, amit Mustangként ismerünk, mind 50 cm3-es motorral. A Pionyr 555 típust licenc alapján Indiában és Egyiptomban is gyártották.
Azonban a PS gyártása nem korlátozódott kizárólag 50 cm3-es modellekre, 1956-tól 100 cm3-es és 125 cm3-es motorral hagyták el a gyárat az új robogók, Manet S-100 és Tatran 125 néven. A célország Magyarország, Bulgária, Románia és a Német
Demokratikus Köztársaság volt. Érdekes, hogy a Manet név a Manin-hegy nevéből származik, mely a gyárból látható. Szintén ezt a nevet viselte néhány hűtőgép amit ebben az időben gyártottak.
Supermoto oktatás
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
BMW and GTL
Bike is Born 5.
Bike is Born 4.
Bike is Born 3.