Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A JAWA gyár története 3.rész: 1940-ben Janecek elkezdett dolgozni egy új motorkerékpáron, ami a vásárlók igényeire és a legújabb gyártásimódszerekre alapozott. (1941-ben Frantisek Janecek elhunyt, a céget fiára, Karelre hagyta.) Az új modellnek megbízhatónak, egyszerűnek és kényelmesnek kellett lennie. Ez a modell a szerviz részlegen született, mely a Német Hadsereg javítási munkáit is végezte. Perak-nak (rugózik) nevezték el, katona zöldre festették és a német megszállók őrizete alatt tesztelték. Ez rendkívüli előnyhöz juttatta a JAWA-t a versenytársakkal szemben és a Perakba fektetett munka vált a háború utáni gyártás alapjává. A gömbölyded formára épített koncepció szolgált mintául a világ talán összes motorkerékpárjához. Közvetlenül a háború után a JAWA volt az első motorkerékpár gyár, mely egy bevált és modern új motorkerékpárt tudott az Európai kontinens üzleteibe juttatni. Ebbe a motorkerékpárba 249 cm3-es egyhengeres, kétütemű motort építettek. Sajnos a JAWA gyárat államosították a kommunisták és a fiatal Janecek elhagyta az országot. Az 1948-ban megjelent 350 cm3-es motorkerékpárok a régi 250-es vázával készültek. Ez volt az első modell, melyet JAWA-Ogar néven vezettek be, mert ezt a harmadik legnagyobb csehszlovák motorgyár készítette, az Ogar. Azonban még ebben az évben ez a gyár a JAWA
gyárba olvadt.
A 350-es JAWA-knak kéthengeres motorja volt, mely a 250 cm3-es motorokra épült. A motor lapos visszaáramlásos dugattyúkkal készült és a lökettérfogata 348 cm3 volt. A végsebessége 65 mph körül mozgott. Amikor a négyütemű motorokat bevezették, a JAWA folytatta ezt az utat. Az alapmodell OHC kéthengerest utcai versenymotorhoz
fejlesztették ki. 1952-ben kijött a JAWA 500 cm3-es négyütemű OHC motorja, a 15/00. Az évek során némi változtatás történt a motoron, az utolsó darabot 1958-ban gyártották belőle.
Bike is Born 4.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
BMW and GTL
Supermoto oktatás
Bike is Born 5.
Bike is Born 3.