Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A JAWA gyár története 2.rész: A harmincas években a legtöbb motorkerékpár 500 cm3-es volt oldalkocsival, majd idővel egyre többlett a 750 cm3-es. Janecek másként gondolkodott, és belevágott a kisméretű kétütemű motorok gyártásába. Ehhez megszerezte az angol mérnök és versenyző – G. W. Patchett – szaktudását, aki magával hozta a Villiers 175 cm3-es motorját Prágába. Közösen építettek egy könnyű és egyszerű motorkerékpárt az angol motor köré. Ez a könnyű és egyszerű motorkerékpár nemsokára közkedveltté vált. Csak 4250 koronába került (szemben más motorkerékpár 7000 koronás vagy drágább árával). 1933-ban ez a JAWA vált a legnépszerűbb motorkerékpárrá Csehszlovákiában és a JAWA gyár leállította a nagy 500 cm3-es járművek gyártását. Egy erősebb motor igénye miatt Janecek kifejlesztette a JAWA 350 SV négyütemű, egy évvel később a JAWA 350 OHV négyütemű motort. Műszakilag a legérdekesebb modell a II. Világháború előtti JAWA Robot volt. Ez egy kétütemű, 98 cm3-es monoblokkos konstrukció volt, mely azt jelentette, hogy a váltómű a motorblokkba lett integrálva. Ez hétköznapinak tűnik ma, de abban az időben az összes motor elkülönített váltóval rendelkezett. A motorkerékpár elérte a 41 mph végsebességet is. Az összes II. Világháború előtti modell kizárólag piros színben készült.
A II. Világháború a JAWA motorkerékpárok fejlesztésének és gyártásának végét jelentette. Már 1939 áprilisában átállt a gyár haditermelésre. Amikor 1938-ban a németek elfoglalták Csehszlovákiát tudták, hogy a gyár jól felszerelt és a munkásai jól képzettek. A gyárat átszerelték repülőgépmotorok és generátorok meghajtó motorjainak gyártásához. Azonban senki sem hitte hogy a Harmadik Birodalom uralma néhány évnél tovább tart, így a cseh kutatók megpróbálták szabotálni a gyártást és
elkezdtek a háború utáni időszakkal foglalkozni.
Bike is Born 3.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
BMW and GTL
Supermoto oktatás
Bike is Born 5.
Bike is Born 4.