Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A JAWA gyár története 4.rész: Az az igazság, hogy a JAWA azért állt le a négyütemű 500 cm3-es motorok fejlesztésével, mert a gyártásanehézkes volt. Ez műszakilag szégyenletes döntés, de gazdaságilag teljesen érthető. Az új formát a két új oldalkocsi és a harmadik, teljesen zárt oldalkocsi adta. A kerékfelfüggesztés hidraulikus lengéscsillapítókkal és nagy rugóúttal készült az első és hátsó keréknél is. 1954-től az új 250 és 350 cm3-es modelleket a JAWA-CZ gyártotta. Röviddel a bemutatásuk után ezek a típusok megkapták a Kyvacka (Hinta) becenevet. A hivatalos megnevezése JAWA-CZ 353 és 354 volt. Ezeket a modelleket a JAWA-CZ készítette kisebb verziókban is, 125 és 175 cm3-es motorokkal. A rugóút megnövelése miatt a 19”-os kerekekről áttértek a 16”-os kerékméretre. Amikor a Szovjetunió piaca megnyílt, a JAWA 354-es típusra koncentrálták a gyártást, mivel ehhez lehetett oldalkocsit kapcsolni. Ebben az időben a mindenható Csehszlovák kommunista miniszterelnök, Novotny leszögezte: a szocialisták nem vezetnek motorkerékpárt.
Ennek és a japán motorkerékpárok térhódítása ellenére a JAWA még mindig él. Ez nem volt könnyű, hiszen a gazdaság az elmúlt 50 év kommunista gazdálkodására volt berendezkedve.
Bike is Born 5.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
BMW and GTL
Supermoto oktatás
Bike is Born 4.
Bike is Born 3.