Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Babetta története 2.rész: 1972-ben JAWA néven a motorkerékpárok 90 cm3-es tányérszelepes motorral számos díjat nyertek amíg tartottebben az évben az ISDT az Amerikai Egyesült Államokban. Ez elegendő hírnevet szerzett ahhoz hogy beinduljon az egészséges mértékű export a Jawa 90, Jawa 90 Cross és Roadster modellekből. Ezeket a modelleket a JAWA fejlesztette ki Prágában, azonban a PS gyártotta. Nem csak az USA piacán volt nagy kereslet, de a Neckermann nevű német katalógus szintén érdeklődést mutatott és elkezdte az importálást. Azonban ez egy teljesen más történet, talán máskor kitárgyaljuk. Az 1960-as évek második felében a csehszlovák jármű export-import társaság, a Motokov vált a kizárólagos JAWA és PS által legyártott motorkerékpár exportőrévé, lehetséges piacot látott egy kis, robusztus és könnyen kezelhető motorkerékpár számára, melyhez számos államban vezetői engedély sem szükséges. Valami olyasmit szerettek volna, mint a francia Solex, ami hatalmas mennyiségben kelt el ebben az időben. A PS készített két prototípust a fejlesztési irány meghatározásához. Az első típus kifejezetten a Solex mintájára született. Azonban ez sem a PS, sem a Motokov tetszését nem nyerte el és a projektet elvetették. A második típus sikeresebb lett, de nem fedte a piac igényeit, főként a hatalmas német piacét és ennek a gyártását is leállították.
A kudarcok hatására a Motokov elvesztette a lelkesedését a PS ezen kis motorkerékpárjai iránt és ezt ezután a piac érdektelenségével
magyarázták. Azonban a PS nem értett egyet, ők látták a piac tényleges igényeit és folytatták a fejlesztési munkát, megcélozva az igen jövedelmező német piacot. A piaci igények egy pedálos és nagy kerekekkel rendelkező járművet segédmotoros kerékpárt kívántak, melyet a törvények is támogattak.
BMW K1600 GT és GTL teszt
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Supermoto oktatás
Bike is Born 5.
Bike is Born 4.
Bike is Born 3.