Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Még hat éves sem volt az évszázadunk, amikor a dán Jörgen Skafte Rasmussen a Rasmussen & Ernst vállalatnak megvásárolta az egykori
Zschoppau-Dischau-völgyi terítő gyárat. Hamar bebizonyosodott, hogy evvel lendületes fejlődésnek indult a motor és szállító eszköz gyártás az Erz-hegységben.A gyár 1916-ban egy saját fejlesztésű gőzautóval DKW (Dampf Kraft Wagen) vált közismertté. E három betűt (DKW) könnyen márkanévvé lehetett fejleszteni. Így aztán a gyár első segédmotorkerékpárját mint az "Apró Csodát" (Das Kleine Wunder) emlegették, a kétütemü játékmotort pedig a "kisfiúk álmának" (Das Knaben Wunsch) nevezték.A motorkerékpárgyártás beindítását jelző startpisztoly igazából 1922-ben dördült el, amikor Rasmussen elkezdte gyártani a "birodalmi utimodellt". Már 1922 júliusáig elkészült belőle 2000 darab, és ugyanakkor legyártják a 20000. gőzmotort is. A gyár egy jelentős vállalkozássá fejlődik amelyik Németországon kívül is leányvállalatokat vesz és alapít. 1926-ban állítják be az első mechanikus futószalagot.Amit ma már sokan nem tudnak, az az, hogy a világhíres embléma a négy körrel() Zschoppauban született. 1932-ben egyesült a DKW az Audi és a Horch cég és közösen megvásárolták a Wanderer-Werkét. Így jött létre az Audi-Union Rt. siegmari, berlini, zschoppaui és zwickaui telephelyekkel, ahol összesen 4500 embert foglalkoztattak.
A második világháború után a zschoppaui gyár berendezéseit ugyan szétszerelték és a vállalatot az NDK-ban államosították, de hamarosan MZ néven újra motorbicikli gyártásába kezdtek.
A német újraegyesülést követően a beinduló szabadverseny nehéz helyzetbe hozta a gyárat. A Motor- és Kétkerekügyárra (MuZ) keresztelt válalat 1996-ban 74 éves fennállás után fizetésképtelenné vált és beindult a csődeljárás az illetékes bíróságon. Szükséges befektetések és az új piaci igényeknek megfelelő termékek gyártásához egy túl lassan beinduló üzleti fellendülés kapcsolódott, s ez a MuZ-ot a tönk szélére sodorta.Segítség a távolkeletről érkezett. 1996 szeptember 2-án átvette a MuZ irányítását a maláj Hong Leong vegyeskonszern. E vegyeskonszern dél-kelet-ázsiai gyáraiban évente 300.000 kisteljesítményű motort gyártanak. A MuZ a jövőben motorgyártással, ázsiából érkező motorok európai minőség-ellenőrzésével, valamint kutatási- és fejlesztési tervekkel fog foglalkozni. A Hong Leong már 50 millió márkát fektetett a MuZ-ba. A cél az, hogy tíz év alatt a nagy hagyományokkal rendelkező gyár újra Európa egyik első motorgyárává váljon.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Lauda"szőke"esete
Alien vs Predator Visszatekintő
Corman