Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moto-Mulató közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moto-Mulató vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Bernie (természetesen Ecclestone) boldog, mert Michael Schumacher visszatért a világbajnokságba, hiszen a ma már kissé idős
Cirkuszigazgatónak (akit a németnyelvű szaksajtó legalább negyven éve nemes egyszerűséggel per Zampanónak nevez), mindig is az volt a véleménye, hogy a német világbajnok a hét egyéni címe ellenére sem futotta még ki a teljes formáját. Bár ez utóbbi megjegyzésével magam is egyetértettem, a véleménye egészével azonban nem. Talán azért, mert néhány évvel ezelőtt már éppen elegem volt Schumacherből ahhoz, hogy nélkülözni tudjam a mezőnyből még akkor is, ha a képességei, a tehetsége szemmel láthatóan hiányzott. És amikor tavaly Massa sérülése kapcsán felmerült, hogy Schumi újból ringbe száll, akkor élénken tiltakoztam ez ellen az őrültség ellen. Mármint: előzetes edzés, felkészülés, orvosi vizsgálat satöbbi nélkül csak úgy, hipp-hopp beülni egy teljesen ismeretlen autóba. Ezt a véleményemet ma is fenntartom.Most viszont, az ismert körülmények között, messzemenően egyetértek a visszajövetelével! Megmondom őszintén, hogy ebben a mai, mindent, ami szent, ami magasztos, és erkölcsös leromboló, sőt kiröhögő világunkban nem minden félelem nélkül írtam le a fenti, utolsó mondatot. És még mindig tartok attól, hogy lesznek, nem is kevesen, akik kinevetnek. Pedig vannak szent dolgok, és van erkölcsi kötelesség, még akkor is, ha a mostani nemzedékek zöme esetleg még harangozni sem hallott ilyesmiről.
Michael Schumacher azonban igen, és minden mást félretéve jelentkezett a hívó szóra. Mert neki jelent valamit a Himnuszuk kezdő sora: „A haza mindenek előtt!” – hogy csak magyarul írjam. Egyébként nekünk is megvan
a magunk hívó szava, amit egy Petőfi nevű fiatalember fogalmazott meg: „Talpra magyar, hí a haza!”- csak nem biztos, hogy át is érezzük mit jelent, amikor ezt a sort olvassuk.Schumachert már gyerekként, gokartos korában is támogatta a Mercedes, akkor még csak annyiban, hogy egyik mentorának volt köze a céghez. Autóversenyző korában viszont, Heinz-Harald Frentzennel és Karl Wendlingerrel együtt, kifejezetten a Mercedes ifjúsági csapatát alkották, a Forma-1 es versenyző Jochen Mass vezetésével. Mass amolyan versenyző-edző feladatot látott el, és nagyon szép eredményeket értek el a C-csoportos világbajnokságban irányításával és aktív közreműködésével. És ki tudja meddig versenyzett volna még Schumacher tovább a Mercedes színeiben, és milyen autóban (mert a Forma-1-ben csapattal nem volt ott a Mercedes), ha nem jön közbe egy véletlen, a francia Gachot személyében, aki Londonban konfliktusba keveredett egy Bobby-val, s emiatt semmi perc alatt börtönbe zárták, a helye pedig megüresedett. Erre a helyre ültette be Briatore a fiatal Schumachert, akinek a Forma-3-as versenyzésén kívül egyéb tapasztalata alig volt a nyitott kerekes osztályokban.A többi már történelem, de meg kell jegyeznünk, hogy amikor Schumi a világ nagy megdöbbenésére átment a Ferrarihoz, még akkor is a Mercedes versenyzője volt, illetve, nem tudni, a németek miért nem ragaszkodtak ahhoz, hogy a világbajnok az akkor már szereplő Mercedes motorhoz igazoljon.A Mercedes ugyanis, mint köztudott, a több, mint nyolcvan halottat okozó Le Mans-i (nem Forma-1-es) verseny miatt vonult vissza 1955-ben a versenyzéstől. És saját csapatot a Forma-1-ben egészen mostanáig nem is indított! Ahhoz is huszonhét év szünet kellett, míg egy Safari Ralin a gyár visszatért a versenyzéshez. Ez a mostani lépés tehát joggal nevezhető történelminek. És ezért mindenkitől elvárható, hogy a maga módján segítse, támogassa „az ügyet”!Aki azonban azt hiszi, hogy az idén a Mercédesz könnyedén tarolni fog, az alighanem téved. Maga Ecclestone is óva int a túlzott várakozástól: „Egy csapatnak előbb össze kell csiszolódnia, az eredmények csak azután jönnek.” Ami azt illeti, lesz mit összecsiszolódnia Ross Brawn-nak, aki fölé odatették Norbert Haugot, és az angliai motorgyárnak a stuttgarti adminisztratív központtal, és így tovább…Az viszont tény, hogy a nagy visszatérők: Lauda, Prost, betakarítottak egy-egy további világbajnoki címet. Ha ez vár Schumacherre is, akkor:
Köszönöm!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Hair (1979)
Massive Attack-Live In Glastonbury
Evanescence-The Open Door
Élet az ember után